Otomobil piyasasında dalgalanmalar devam ederken, döviz kurlarındaki değişimler fiyatları da etkiliyor. Türkiye'de en ucuz otomobil modelleri belirlenirken, alıcılar da güncel fiyat listelerini yakından takip ediyor. Distribütörler aylık olarak fiyatları güncellerken, 2024 yılının sonuna yaklaşırken kampanyalar da başladı.
Marka - Model | Fiyatı (TL) |
---|---|
Audi A3 Sportback 35 Turbo FSI 150 bg Advanced S Tronic | 2.267.531 |
BMW 120 M Sport mild hybrid otomatik benzinli 140 bg | 2.447.500 |
Cupra Leon 1.5 TSI 150 PS DSG VZ-Line | 1.860.000 |
Fiat Egea 1.4 Fire Easy benzinli 95 hp | 889.900 |
KIA Picanto 1.0L 63 PS AMT | 1.030.500 |
Ford Puma SUV, 1.0L EcoBoost 125PS, 7 İleri Otomatik, Benzin Style | 1.385.600 |
Mercedes A200 AMG benzin, otomatik | 2.543.000 |
MG ZS Comfort 1.0 AT 111 ps | 1.299.000 |
Opel Corsa Edition 1.2 75 hp benzin manuel | 1.075.900 |
Renault Taliant Joy 1.0 Turbo X-tronic 90 bg | 1.090.000 |
Seat Ibiza 1.0 EvoTSI 115 hp Style DSG | 1.310.000 |
Suzuki Swift 1.2 MHEV CVT Life | 1.359.000 |
Toyota Corolla 1.5 Vision Plus Multidrive S | 1.390.000 |
TOGG V1 RWD Standart Menzil | 1.432.600 |
Lexus LBX Elegant Hybrid | 2.050.000 |
BYD ATTO 3 | 1.590.000 |
Honda City 1.5L VTEC Benzin Otomatik | 1.332.000 |
Hyundai i10 1.2 MPI 79PS Jump + Nav. | 920.000 |
2024 Model Araçlarda Kampanyalar Başladı
Yıl sonuna yaklaşırken, markalar ellerindeki 2024 model araçları eritmek ve 2025 modelleri için yer açmak amacıyla kampanyalar düzenliyor. Sıfır faiz gibi cazip teklifler, alıcılar için fırsatlar sunuyor.
En Ucuz Otomobil Fiat Egea
En uygun fiyatlı otomobiller listesinde Fiat Egea, 889 bin 900 TL ile lider konumda. Hyundai i10, 920 bin TL ile ikinci sırada yer alırken, KIA Picanto ise 1 milyon 30 bin 500 TL ile üçüncü sırada bulunuyor.
Otomobilin Sabit Masrafları Unutulmamalı
Otomobil sahibi olmak sadece satın alma maliyetiyle sınırlı değil. Araç kullanılmasa bile Motorlu Taşıtlar Vergisi, zorunlu trafik sigortası, kasko, muayene ve periyodik bakım gibi giderler en düşük maliyetli araç için bile yıllık 50 bin TL'yi bulabiliyor. Aynı tutarın mevduata yatırılması durumunda ise aylık 40 bin TL civarında bir getiri sağlanabilir. Bu da otomobile ihtiyacı olmayanlar için alternatif bir yatırım seçeneği sunuyor. (Mevduat faizi getirileri bankadan bankaya değişiklik gösterebilir ve enflasyon karşısında getiri oranı değişkenlik gösterebilir. Yatırım araçlarına göre farklı getiri oranları olabilir.)
Otomobil Artık Yatırım Aracı Değil
Piyasadaki dengelenme ve arz-talep dengesindeki değişimler, otomobili yatırım aracı olmaktan çıkardı. Sıfır araç alıp bekletmek, günümüz koşullarında zarara yol açabiliyor.
Sıfır Otomobil Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Sıfır otomobil alırken de kontroller ihmal edilmemeli. Bayilerdeki boya ölçüm cihazları ile aracın boyası kontrol edilebilir, parça birleşim yerlerindeki vida ve somunlar gözle kontrol edilmelidir. Ayrıca, araç fiyatında anlaşırken aksesuar talep etmek de avantaj sağlayabilir.
Pazarlık Yaparak Fiyatı Düşürmek Mümkün
Sıfır araçlarda bile pazarlık yapmak önemli. Bayiler, satıştan elde ettikleri karın yanı sıra yetkili servis hizmetlerinden de kazanç sağladıkları için fiyatta indirim yapmaya daha açık olabilirler. Basit bir yağ değişimi yetkili serviste 7-8 bin TL'ye mal olabilirken, aynı işlemi dışarıda yaptırmak 3 bin TL civarında tutabilir. Ancak yetkili serviste yapılan bakımların, aracın garanti süresi içinde oluşabilecek sorunlara karşı teminat sağladığı unutulmamalıdır. (Belirtilen tutarlar örnektir ve araç modeline göre değişiklik gösterebilir.)
Otomobil almayı düşünenlerin piyasa koşullarını, araçların sabit masraflarını ve alternatif yatırım seçeneklerini değerlendirmeleri önemli. Ayrıca, sıfır araç alımlarında da kontrollerin yapılması ve pazarlık gücünün kullanılması, alıcılar için avantaj sağlayacaktır.