Globalde yaşanan pandemi krizi sonrasında çeşitli ülkelerdeki iflas eden firma sayısı artış göstermeye devam ediyor. İspanya, İtalya, Almanya, Fransa ve İngiltere gibi ülkelerin ardından en fazla iflasın yaşandığı ABD de bu süreci durduramıyor. Şimdi de dünya çapında ünlü bir marka olan Tupperware’ın iflas başvurusu yapmaya hazırlandığı öğrenildi.
Tupperware İflasa Hazırlanıyor
Türkiye’de de çok sayıda kullanıcısı olan Tupperware, dünya çapında oldukça ünlü bir marka. Kaliteli ve bol çeşit sunan ürün gamına sahip olan Tupperware markasının iflasa hazırlandığı söylendi. Geçen günlerde BurgerFi ve Big Lots gibi markaların iflas haberi gelmişti. Dev marka Tupperware da iflasa doğru ilerliyor. 100 yıldan fazla süredir piyasadaki etkinliğini sürdüren firma, borç koşullarını ihlal edip mali ve hukuki danışmanlar çağırdıktan sonra mahkeme korumasına girmeyi planladı.
Hisse Değerinde Azalma Oldu
bloomberg.com’da yer alan habere göre iflas söylentileri sonrasında New York’ta saat 15.53’ten itibaren firmanın hisseleri %50 kadar düştü. Marka ile borç verenleri arasında 700 milyon dolardan fazla borcun nasıl yönetileceği görüşüldü. Bu görüşme sonrasında iflas hazırlıkları başladı. Borç verenler bu sene, ihlal edilen kredi koşulları hususunda firmaya biraz nefes alma imkanı sunmayı kabul ettiler. Fakat firmanın mali durumu iyileşmedi.
Yönetim Kadrosunu Değiştirmişti
Tupperware senelerdir iş yaşamında kalma yeteneği ve başarılı ürünleri ile dikkat çekti. Haziran’da tek ABD fabrikasını kapatma ve ortalama 150 personeli işten çıkarma planları yaptı. Geçen sene işi düzeltme amacının bir parçası olarak icra kurulu başkanı ve birkaç yönetim kurulu üyesini değiştirdi. Aynı zamanda Laurie Ann Goldman'ı yeni CEO olarak belirledi.
Zamanla Büyümüştü
Marka, kurucusu Earl Tupper'ın esnek hava geçirmez contayı tasarlaması sonrasında 1946 senesinde plastik ürünlerini kullanıcılara sundu. Tupperware, büyük oranda banliyö kadınlarının düzenlemiş oldukları satış partileri yolu ile geniş kitleler tarafından tanındı. Firma ortalama 80 senelik faaliyet süresi boyunca genelde amatör satıcı kitleden meydana gelen bir ekibin doğrudan satışları ile de popülerliğini pekiştirdi. Son verilere göre markanın 300 binden fazla bağımsız satış elemanı olduğu belirtildi.