Araç sahipleri için kritik bir döneme giriliyor. Yıllardır artan maliyetler ve sigorta şirketlerinin sürekli dile getirdiği zarar iddiaları, trafik sigortasında köklü bir değişikliğe gidilmesine sebep oluyor. Yeni düzenleme ile birlikte, 2025 yılından itibaren trafik sigortaları sadece maddi hasarları karşılayacak. Bedeni hasarlar ise yeni kurulacak bir havuz sistemiyle karşılanacak.
Sigorta Şirketlerinin Zararı Katlanarak Artıyor
Son yıllarda trafik sigortası branşında faaliyet gösteren şirketlerin zarar ettiği bilinen bir gerçek. 2023 yılında toplam 13 milyar TL zarar eden sektörün, 2024 sonunda 20 milyar TL'yi aşan bir zararla karşı karşıya kalması bekleniyor. Sigorta şirketleri bu durumun en büyük sebebi olarak, kamu tarafından belirlenen primlerin yetersiz kalmasını gösteriyor ve serbest tarifeye geçilmesini talep ediyordu.
Bedeni Hasar Havuzu Çözüm İçin Yeni Formül
Yaşanan bu krize çözüm bulmak amacıyla hükümet yetkilileri ve sigorta sektörü temsilcileri bir araya gelerek yeni bir formül üzerinde anlaştı. Yeni düzenlemeye göre bedeni hasarlar için kamu tarafından bir havuz oluşturulacak. Vefat ve sakatlık gibi durumlar karşısında ödenecek tazminatlar bu havuz üzerinden karşılanacak.
Prim Oranları Sigorta Şirketlerine Göre Değişecek
Sigorta şirketleri ise sattıkları her poliçede, bedeni hasarlar için belirlenen primin yüzde 50 ila yüzde 80'lik bir oranını bu havuza aktaracak. Prim oranı, şirketlerin mali yapıları ve diğer kriterler göz önünde bulundurularak belirlenecek.
Dava Süreçleri Maliyetleri Artırıyordu
Mevcut sistemde bedeni hasarlar sigorta şirketleri tarafından karşılanıyordu. Ancak özellikle dava süreçlerinin uzun sürmesi ve maliyetleri artırması, sigorta şirketleri üzerinde büyük bir yük oluşturuyordu. Yeni düzenleme ile birlikte sigorta şirketlerinin üzerindeki bu yükün hafifletilmesi hedefleniyor.
Yeni trafik sigortası sisteminin 2025 yılı ortalarında yürürlüğe girmesi bekleniyor. Uygulamanın araç sahipleri üzerinde yaratacağı etki ve sigorta primlerine olası yansımaları ise şimdiden merak konusu.