Uygulama, Central Park'ın güneyindeki Empire State, Times Square ve Wall Street çevresindeki bölgelerde geçerli. Bu bölgelere araçlarıyla giriş yapmak isteyen sürücüler, günün yoğun saatlerinde 9 dolar, diğer saatlerde ise 2,25 dolar ödeme yapacak.
Ücretler Artacak
New York yetkilileri, uygulamanın kademeli olarak daha yüksek ücretlerle devam edeceğini açıkladı. 2028 yılına kadar 12 dolara, 2031 yılına kadar ise 15 dolara çıkarılması planlanan ücretler, trafik sıkışıklığını azaltmanın yanı sıra toplu taşıma yatırımlarına kaynak oluşturacak.
Toplu Taşıma Yatırımları Hedefleniyor
"Trafik yoğunluğu ücreti", toplu taşıma altyapısını iyileştirmeyi ve bireysel araç kullanımını azaltmayı amaçlıyor. Yetkililer, bu uygulama ile metro, otobüs ve diğer toplu taşıma sistemlerinde kaliteyi artırmayı hedefliyor. Ayrıca, daha sürdürülebilir bir ulaşım modeli benimsenmesi planlanıyor.
Vali Kathy Hochul’un Teklifi Revize Edildi
New York Valisi Kathy Hochul, bu uygulamayı ilk olarak iki yıl önce gündeme getirmişti. Ancak, uygulama şikayetler üzerine hayata geçirilememişti. Revize edilen teklif, bu kez yürürlüğe girdi ve şehirdeki trafik sıkışıklığını çözmek için önemli bir adım olarak görülüyor.
Donald Trump’tan Eleştiri
ABD’nin seçilmiş başkanı Donald Trump, uygulamaya karşı olduğunu açıklamıştı. Trump, bu tür ücretlerin vatandaşlar için ekonomik bir yük oluşturacağını savunarak uygulamayı eleştirdi. Ancak, şehir yönetimi bu itirazlara rağmen uygulamayı başlattı. New York'ta başlatılan "trafik yoğunluğu ücreti" uygulaması, trafik sorunlarına çözüm bulmayı ve toplu taşıma yatırımlarını artırmayı hedefliyor. Uygulamanın uzun vadede nasıl bir etki yaratacağı, zamanla netlik kazanacak.