Konya Çevre Yolu, toplamda 122 kilometre uzunluğunda planlandı. Bakan Uraloğlu, projenin 22 kilometrelik ilk kısmının 2020 yılında tamamlandığını hatırlatarak, "2. Kısım 46 kilometre, 3. Kısım ise 54 kilometre uzunluğunda. Yolun tamamını 6 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında projelendirdik" dedi.
30 Kilometrelik Yeni Kesim Hizmete Giriyor
Afyonkarahisar ve Aksaray aksları arasında kalan 30 kilometrelik yol, 3 köprülü kavşak, 1 viyadük, 3 köprü, 18 altgeçit ve 57 menfez ile tamamlandı. Ayrıca, çevre dostu bir yaklaşım benimsenerek bu kesime 44 bin fidan dikildi. Geri kalan 16 kilometrelik Aksaray-Adana aksındaki çalışmalar ise sürüyor.
Konya'nın Tarihi ve Stratejik Önemi
Bakan Uraloğlu, Konya'nın İpek Yolu güzergahında yer aldığını ve tarih boyunca Anadolu'nun önemli bir yerleşim yeri olduğunu vurguladı. Günümüzde ise Konya, doğu-batı ve kuzey-güney yönlerindeki karayolu bağlantılarıyla önemli bir kavşak noktası olarak öne çıkıyor.
Şehir İçi Trafik Rahatlayacak
Yeni çevre yolu ile Konya şehir içindeki trafik yükü önemli ölçüde azalacak. Şehir merkezine girmeden ulaşım sağlayacak bu yol, hem turizm hem de ticaret için hızlı ve güvenli bir trafik akışı sunacak. Proje, Konya'nın ulaşım standardını yükselterek sosyal ve ekonomik kalkınmaya da katkıda bulunacak.
Trafik Süresi 49 Dakikadan 17 Dakikaya Düşecek
Yeni çevre yolunun açılmasıyla birlikte, Afyonkarahisar ve Aksaray arasındaki yolculuk süresi 49 dakikadan 17 dakikaya inecek. Bu gelişme, hem zaman tasarrufu sağlayacak hem de yakıt maliyetlerini azaltarak ekonomik fayda sunacak. Konya Çevre Yolu, sadece bölge halkının değil, aynı zamanda ülke genelindeki sürücülerin hayatını kolaylaştıracak bir yatırım olarak dikkat çekiyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın katılımıyla açılacak olan bu yol, Konya'nın tarihine ve modernleşmesine yeni bir katkı sağlayacak.