İsmail Özdemir’in önerisi, 2019 yılından bu yana uygulanmayan hurda araç teşvikinin yeniden hayata geçirilmesini sağlamak amacıyla hazırlandı. Türkiye’de trafiğe kayıtlı araçların yaş ortalaması 14.5, bunun %25’i ise 21 yaş ve üzeri araçlar. Bu eski araçlar, hem bakım masrafları açısından sıkıntı yaratmakta hem de trafikte can ve mal kaybına neden olabilecek riskler taşımaktadır. Bu nedenle, 25 yaş ve üzerindeki araçların geri dönüşüme kazandırılması teşvik edilerek, çevre ve ekonomi üzerinde olumlu bir etki sağlanması hedefleniyor.
Şoför Esnafına ÖTV ve KDV Muafiyeti Teklifi
Ayrıca, geçimini tek araçla sağlayan şoför esnafı için de önemli bir düzenleme önerilmiştir. Bu teklif, şoför esnafının ticari faaliyetleri için alacağı yeni ticari aracın ÖTV ve KDV’den muaf tutulmasını içeriyor. 10 yıl süreyle ticari amaçla kullanılacak araçların bu muafiyetle alınabilmesi, şoför esnafına büyük bir ekonomik avantaj sağlayacaktır.
Hangi Araçlar Bu Teşvikten Yararlanacak?
Eğer bu yasa teklifi kabul edilirse, Türkiye’de üretilen yerli araçlar hurdaya araç verenlere sunulacak olan yeni araçlar arasında yer alacak. İşte bu araçlardan bazıları:
Fiat
- Fiat Egea
- Fiat Egea Cross
- Fiat Fiorino
Ford
- Ford Transit
- Ford E-Transit
- Ford Tourneo Custom
- Ford Transit Custom
- Ford Tourneo Courier
- Ford Transit Courier
Hyundai
- Hyundai i10
- Hyundai i20
- Hyundai Bayon
Renault
- Renault Megane Sedan
- Renault Clio
- Renault Duster
Toyota
- Toyota Corolla
- Toyota CH-R
Togg
- Togg T10X
Volkswagen
- Volkswagen Transporter
Yeni Yasa ile Neler Değişecek?
Bu yasa kabul edilirse, eski araç sahipleri sadece araçlarını hurdaya vererek, yerli üretim sıfır araç alacak ve önemli bir vergi avantajı elde edebilecek. Bu düzenleme, sadece araç alıcılarına değil, aynı zamanda çevreye ve ekonomiye de büyük katkı sağlayacak. Eski araçlar trafikten çıkarılarak, daha güvenli ve çevre dostu yeni araçlarla değiştirilmiş olacak. Ayrıca, şoför esnafı için de ticari araç alımında büyük kolaylıklar sağlanacak.