Kenan Bilirgen, ÖTV muafiyetli araçlarda yapılan yeni düzenlemeyi sektör için sürpriz bir karar olarak değerlendirdi. Yeni düzenleme ile %40 yerlilik şartı ve 10 yıl sahiplenme izni belirlenmesi, tüketicilerin bu araçlara olan ilgisini düşürebilir. Ancak, bu değişiklik kötüye kullanımı engellemeyi ve Türkiye’de üretilen modellerin satışlarını artırmayı hedefliyor.
Elektrikli Araç Pazarı 2024’te Tarih Yazdı
Türkiye, 2024 yılında elektrikli araç satışlarında önemli bir dönüm noktasına ulaştı. Elektrikli araç satışları, 100 bin adedi buldu ve toplam otomobil satışları içinde payı %10’un üzerine çıktı. Özellikle yerli üretim Togg, bu başarıda önemli bir rol oynayarak 30 binin üzerinde satış yaptı. Elektrikli araç pazarının önümüzdeki yıllarda daha da büyümesi bekleniyor.
Türkiye’nin Yaşlanan Araç Parkı: Hurda Teşviki Gündemde
Türkiye'nin araç parkı yaşlanmaya devam ediyor. 2024 yılı itibarıyla satılan 8.9 milyon ikinci el aracın %55’i 10 yaşın üzerindeydi. Bu durum, gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında Türkiye'nin araç parkını oldukça yaşlı kılıyor. Sektör temsilcileri, her yıl olduğu gibi, hurda teşviki konusunda tartışmaların devam ettiğini ve bu sayede hem trafikteki güvenliğin artacağı hem de çevre kirliliğinin azalacağı görüşünü savunuyor.
2025’te İkinci El Araçlar Daha Çok Tercih Edilecek
2024 yılıyla birlikte sıfır araç fiyatları ve kur stabilitesi, 2025 yılı liste fiyatları için belirleyici faktörler olacak. Bu da, ikinci el araçların daha fazla tercih edilmesine neden olacak. Özellikle 2023-2024 model araçlar, sıfıra yakın kondisyonları ile alıcılar tarafından ilgiyle karşılanacak.