Bir kişi, motosiklet, A2 ehliyeti ve şahıs şirketi ile kolaylıkla moto kurye olabilir. Bu şartlar, işin cazibesini artırıyor. Ayrıca, eğitim gereksinimi yok; üniversite ya da yüksek lisans gibi şartlar bulunmuyor. Kısacası, iyi okul okumamış kişiler dahi, bu mesleği yaparak, beyaz yakalı çalışanlardan daha fazla gelir elde edebiliyor.
Yüksek Kazanç, Yüksek Maliyet
Moto kuryelik mesleğine başlamak için gerekli olan başlangıç maliyeti ise oldukça yüksek. Kuryelerin kullandığı motosikletler sıfır olarak 70-80 bin lira arasında değişiyor. Ortalama olarak ise, 100-130 bin lira arasındaki motosikletler daha uygun ve arıza oranı düşük. Ayrıca, A2 ehliyeti almak da 15 bin lira civarında bir masraf yaratıyor. Şahıs şirketi kurup muhasebe desteği almak ise 1-2 bin lira arasında değişen aylık giderler oluşturuyor.
Ne Kadar Kazanıyorlar?
Birçok beyaz yakalı çalışan, işlerini yürütürken sıkıntı yaşarken, moto kuryeler oldukça yüksek gelirler elde ediyor. Yüksek çalışma temposuyla, bu kuryeler genellikle 1 ay içinde harcadıkları tüm masrafları geri kazanabiliyor. Ayrıca, kazançları beyaz yakalı çalışanlardan 4 kat fazla olabiliyor. Yani, bir moto kurye, müdürünün ya da şefinin maaşını kolaylıkla geçebiliyor.
Çalışma Süresi ve Zorluklar
Moto kuryeler genellikle günde 12-13 saat çalışıyorlar. Bu süre zarfında sürekli motosiklet kullanmasalar da, akıllı telefonlarına gelen siparişleri teslim etmek için sürekli aktifler. Ancak, bu mesleğin zorlukları da büyük. Trafik kazası riski, zorlu hava koşulları (soğuk, yağmur, kar) gibi unsurlar, sağlık açısından tehdit oluşturabiliyor. Bunun yanı sıra, ısıtmalı elcikler, korumalıklar ve içlikler gibi ekipmanlara ihtiyaç duyuluyor.
Moto Kuryelik Yükselen Bir Meslek
Yüksek kazanç, hızlı bir başlangıç ve kolayca başlanabilen bir iş arayanlar için moto kuryelik cazip bir seçenek haline geliyor. Ancak, kazançların yüksek olmasının yanı sıra, işin zorlukları ve başlangıç maliyetleri de göz önünde bulundurulmalı. Moto kuryeler, gelecekte bu mesleği daha da yaygınlaştırarak, daha fazla kişi için kazanç kapısı olmaya devam edebilir.