Türkiye İstatistik Kurumu, 2024 senesi Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması'nı paylaştı. Buna göre Türkiye’deki en popüler uygulamalar belli oldu.
2024 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Yayınlandı
TÜİK verilerine göre ülkemizde internet kullanımı bir önceki seneye göre 1.7 puanlık bir artış gösterdi. Rapordaki verilere göre internet kullanım oranının 16-74 yaş arasında yüzde 88,8 olduğu belirtildi. Cinsiyete göre internet kullanımı ise erkeklerde yüzde 92,2, kadınlarda yüzde 85,4 olarak belirtildi.
%73,7 E-Devlet Kullanılıyor
Geçtiğimiz on iki ay için özel amaç ile resmi makamların web sayfalarını ve uygulamalarını kullanan, internet aracılığı ile kamu hizmetlerinden faydalanan kişilerin oranı yüzde 73,7 olarak açıklandı. Bu oran erkeklerde yüzde 80,7, kadınlarda da yüzde 66,7. E-devlet hizmetlerini kullanan kişilerin oranı yaş grubuna göre de belirtildi. Buna göre 25-34 yaş grubu %92,1 oranı ile e-devleti en fazla kullanan kesim oldu.
WhatsApp Zirvede
Kullanıcıların en çok tercih ettikleri sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları yüzde 86,2 ile WhatsApp, yüzde 71,3 ile YouTube ve yüzde 65,4 ile Instagram oldu. Erkeklerin en çok yüzde 89,5 ile WhatsApp, yüzde 74,7 ile YouTube ve yüzde 67,0 ile Instagram uygulamalarını kullandıkları belirlendi. Ayrıca kadınların da yüzde 82,9 ile WhatsApp, yüzde 68,0 ile YouTube ve yüzde 63,9 ile Instagram uygulamalarını kullandığı açıklandı.
İnternet Bağlantılı TV Kullanım Oranı Yüzde 47,9
İnternet kullanan kişilerin en çok tercih ettikleri internete bağlı sistem ve cihaz çeşitlerinin sırasıyla yüzde 47,9 ile internet bağlantılı TV, yüzde 47,9 ile internet bağlantılı televizyon, yüzde 10,2 ile robot süpürgeler, kahve makineleri, buzdolapları, fırınlar gibi internete bağlanabilen ev aletleri ve %9,7 ile akıllı saat, gözlük veya kulaklıklar, güvenlik takip cihazları, internet bağlantılı spor ürünleri olduğu gözlemlendi.
İnternetten En Çok Alınan Ürünler De Belli Oldu
Öte yandan internet vasıtası ile 2024 senesinin ilk üç ayı içerisinde mal ya da hizmet satın alan veyahut sipariş veren kişilerin %76,7'si giyim, ayakkabı ve aksesuar aldı.