weather
19°
Facebook
X
Instagram
LinkedIn
YouTube
Son Dakika Gündemden Haberler Türkiye’nin orta koridor girişimi: Bakan Uraloğlu, hız ve güvenliği vurguladı

Türkiye’nin orta koridor girişimi: Bakan Uraloğlu, hız ve güvenliği vurguladı

Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (BMAEK) İç Ulaşım Komitesi 87. Oturumu, Cenevre’deki BM Ofisi’nde başladı. Türkiye ve Hollanda ev sahipliğinde düzenlenen “2030’a Giden Yolda İç Taşımacılığın Başarıları ve Zorlukları” başlıklı oturumda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin stratejik taşımacılık girişimlerinden biri olan “Orta Koridor”u anlattı. Bakan, Orta Koridor’un hız ve güvenliğe olan katkılarına dikkat çekti.

3 Dakika
OKUNMA SÜRESİ

Bakan Uraloğlu, Orta Koridor’un en hızlı ve en güvenilir taşımacılık koridoru olacağını belirterek, “18 gündür hesaplıyoruz. Pandemi ve savaşlar gibi zorluklarla karşı karşıyayız. Tek bir koridora ya da alternatiflere mahkûm olmamalıyız” dedi. Bu açıklama, Türkiye’nin coğrafi konumunu önemli bir avantaj olarak sunduğu bir dönemde, ulaşımda çeşitliliğin ne kadar önemli olduğunu vurguluyor.

Orta Koridor'un Küresel Taşımacılıkta Stratejik Rolü

Bakan Uraloğlu, Orta Koridor’un sadece bölgesel değil, küresel bir taşımacılık çözümü sunduğunun altını çizdi. Çin'den Avrupa'ya giden malların en kısa yoldan ulaşabilmesi için demir yolunun ve karayolunun birlikte kullanılacağı yeni bir güzergah öneriliyor. Bu güzergahın, Orta Koridor’un önemli bir parçası olacağı ve küresel taşımacılıkla ilgili stratejik bir çözüm sunduğu belirtiliyor.

Türkiye'nin Orta Koridor’daki Kritik Konumu

Uraloğlu, Türkiye’nin coğrafi olarak bu koridoru geçiş noktasında bulunan bir ülke olarak önemli bir rol oynadığını vurguladı. "Suyu bırakırsınız, en doğru mecradan akar" diyerek Türkiye’nin stratejik önemini bir kez daha dile getirdi. Türkiye, Hazar geçişi hariç, Orta Asya’ya giden taşımacılığı demir yolu ile sağlıyor. Türkiye’nin bu noktadaki güçlü konumu, Orta Koridor’un işlevini pekiştiriyor.

Zengezur Koridoru ve Azerbaycan-Ermenistan Gerilimi

Zengezur Koridoru, Azerbaycan ve Ermenistan arasındaki gerginlik nedeniyle kritik bir aşamadan geçiyor. Bakan Uraloğlu, bu gerginliğin bir an önce sona ermesini ve barış görüşmelerinin yapılmasını önemsediğini belirtti. Her halükârda bu koridorun işlevsel olması gerektiğini, ancak güvenlik faktörünün de göz ardı edilmemesi gerektiğini ifade etti.

Ulaşım Koridorları ve Ekonomik Eşitsizliğin Azalması

Ulaşım koridorlarının gelişmesiyle birlikte, dünya genelindeki ekonomik eşitsizliklerin azalacağı ifade ediliyor. Türkiye, 29.730 kilometre bölünmüş yol ve 58 havalimanı ile ulaşım altyapısını güçlendirdi. Bu projeler sayesinde, doğu ve güneydoğu bölgelerindeki kalkınma sağlandı. Uraloğlu, bu tür projelerin dünyanın her bölgesinde de büyük etkiler yaratacağını belirtti.

Orta Koridor’un Bölgesel ve Küresel Etkisi

Orta Koridor’un hayata geçmesi, sadece ekonomik değil, sosyal ve güvenlik anlamında da bölgesel kalkınmaya katkı sağlayacak. Bakan Uraloğlu, bu tür projelerin sadece taşıma işlevi görmediğini, aynı zamanda bölgeler arası işbirliği ve güvenliği güçlendirdiğini de belirtti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor girişimiyle Türkiye'nin ulaşım sektöründeki global rolünü pekiştirmeyi hedefliyor. Güçlü altyapılar ve yeni koridorlar, sadece Türkiye’nin değil, dünya ekonomisinin geleceği için önemli fırsatlar sunuyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *